KIMURA Sachie



Drawing. 2012

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(2012)

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2012
Pencil on paper.



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2012
Pencil on paper.







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Pencil on paper.







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Pencil on paper.







I-Ghost, Tokorozawa(2008)

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2012
Pencil on paper.

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Drawing. 2012


I am drawing every day.

When creating art works, I think about it in words, and examine books and materials, but the basic is to draw - thinking visually while moving my hands. Rather than thinking, I feel like moving the hand with my consciousness and unconscious with each other, triggered by what I was curious about, by the form in which the heart was moved.

Water surface, clothes, bubbles and steam, canopy, chandelier. The appearing form inherits fragments of shaping and thought that I have touched until then, or a fresh distortion or curve is issued, those give inspirations in betraying my expectation a little.

From the physical world of reality, from my unconscious labyrinth, it also calls questions and interests. The place of drawing may be like media that connects me and the outside.

2018
KIMURA Sachie


ドローイング。2012


日々ドローイングを行っています。

作品制作の際は、言葉で考えたり、本や資料を調べたりという作業も行いますが、基本はドローイング――手を動かしながら視覚的に考えます。 考えるというより、そのとき気になったもの、こころが動かされたカタチを引き金に、意識と無意識を、互いに預けながら手を動かす、という感じです。

水面とか、服とか、あぶくや湯気、天蓋に、シャンデリア。 現れた形態は、それまで触れてきた造形や思想の断片を引継ぎ、あるいは新鮮なゆがみやカーブが発せられ、 わたしの期待を少し裏切るかたちで閃きを与えてくれます。

現実の物理的世界から、自分の無意識の迷宮から、問いも関心も呼び出してくれる。 ドローイングという場は、私と私の外部をつなぐメディアのようなものかもしれません。

2018
木村幸恵








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